Thursday

seimbangkan.



08102011-10102011.


The 27th IIUM Convocation ceremony at CAC Gombak Campus.
A very special days for those who have completed their studies.a very lovely date too especially for 091011 and the numbers were in Laws students' hand!I Love it! ngeeee =)) but a number is still a number.what important is the story behind it. =)
Oh,I'm very sure that there is no words to describe how grateful they are.Alhamdulillah!
Me too,happy to see all of you guys with a very BIG smile for your BIG day!

Ini membuatkan saya tidak sabar menanti hari bersejarah buat saya dan dengan itu semangat diri dengan serta-merta membarabara.Tapi masih berbaki 4 atau 5 tahun.Just be patient and work hard for it and smart too!Pray for me =)

Yang pasti tiada air mata kesedihan yang gugur pada hari-hari tersebut melainkan air mata kegembiraan! Begitulah hebatnya penangan sebuah kejayaan yang mampu membuatkan seseorang mengukir senyuman selebarlebarnya.Melangkah dengan jayanya,yakinnya untuk menggenggam segulung ijazah.

Namun tibatiba terlintas dalam fikiran,adakah saya akan mampu mengukir senyuman lebar untuk menerima 'ijazah' di 'negara' sana?
Belajar habishabisan untuk menghadapi peperiksaan demi mengukir CGPA yang memuaskan bagi mendapatkan segulung ijazah.
Adakah begitu semangat kita terhadap amalanamalan kita yang bakal menjadi bekal bertemuNya?Bagaimana agaknya reaksi kita untuk menerima buku amalan kita? *thinking corner*

Hakikatnya kehidupan dunia tidak boleh dipisahkan untuk menghadapi akhirat kerana dunia adalah jambatan menuju akhirat . . .
bukan buangkan,tapi seimbangkan.








Note : Hasil 'penyibukan' saya dan cik seha,kami telah terserempak dengan Kak Farah dan Abg Najwan,namun gagal menemui seniors lain yang sudah pasti saya berharap untuk ketemu.Abg Rizq,Abg Syafiq,Kak Ying, and othersssss.... by the way,congratulations!don't forget the mission for the Ummah! (^_^)

P/s : and Kak Ieyla,I've no pictures of us during your day.btw,Congratulations! =D

No comments: