Thursday

Dia sedang cemburu


Sedang asyik berbalas sms dengan si dia?
Sedang ternanti-nanti panggilan dari si dia?
Sedang menunggu saat bertemu dengan si dia?
Errrrrr,,sekiranya ya jawapan kamu,kamu sedang membuat Kekasih Agung kamu sedang cemburu.

Mengapa melebihkan sesama manusia sedangkan dia sama dengan kita,hamba kepada Pemilik sekalian alam?Ramai yang sering leka melayan perasaan hati terhadap manusia lain sehingga lupa menjaga atau mencari cinta Agung terlebih dahulu. (semoga kita terpelihara daripadanya.Allahumma amiin.)
Tanpa kita sedari kita sedang membuat Kekasih Agung kita cemburu.

Kecemburuan Allah langsung tidak menggambarkan kerendahan atau Dia memerlukan kita.Maha Suci ALlah,cemburu Allah adalah tanda besarnya cinta Yang Maha Pengasih dan Penyayang terhadap hambaNya.Dia cemburukan kita yang meletakkan cinta lain lebih agung daripaNYa kerana Dia sayangkan kita.


CintaNYa cinta utama.

CintaNya menjadikan masalah besar terasa kecil kerana kita ada Allah Yang Maha Besar.

CintaNYa membuatkan kita bersa kuat dan yakin kerana kita percaya ada Raja yang mempunyai kerajaan langit dan bumi bersama kita.

CintaNya membuatkan hidup kita mulia kerana merasakan diri kita cumalah hambaNya,tidak boleh diperhambakan sesama manusia.

Rasa yang terkandung dalam diri kita semua adalah anugerah.Rasa tertarik pada si dia,rasa sayang terhadap si dia adalah fitrah yang dihadirkan dalam diri kita.Semua rasa itu tidak salah,malah semua orang merasainya termasuk,para rasul,sahabat dan orang soleh.
Persoalannya,bagaimana cara anda menguruskan fitrah yang dihadirkan ke dalam diri anda sama ada melalui jalan yang menghampiri fitnah atau barakah?Tepuk dada tanya iman.




Note : terkadang ada yang putus cinta sesama manusia,tanpa disedari sebenarnya Dia mahukan kamu kembali mengejar cinta AgungNya yang telah kamu tinggalkan atau yang belum kamu temui.Mungkin kamu melebihkan orang lain selain dari Dia,maka diambil orang itu sama ada menghilangkan rasa kasihnya terhadap kamu atau menjemput si dia menemuiNya.Fikir-fikirkanlah.Everything happens for a reason.When something bad happens,instead of asking "why me?" let's say "why NOT me?"
Return to Him.He is always be there for you.

1 comment:

Anonymous said...

suke2..mksud yg mendalam..
hehe
-sultan-